http://jeanette-splace.blogspot.com/

maandag 27 juli 2009

Naar Plopsaland geweest...

Gisteren, in de Panne.
Wat een eind rijden zeg, terwijl we best heel dicht bij Belgie wonen was het nog 2 uur rijden.
Gistermorgen om 10.00 uur weg gegaan en 12.15 waren we er.
Jaycie was natuurlijk niet vroeg wakker die heb ik om 9.15 nog wakker moeten maken, moest ze nog wassen en aankleden, bammetje eten , ondertussen alles in gepakt voor onderweg...dus de nodige snoepjes e.d in de tas.
Extra kleertjes voor jsycie want je weet nooit.
Kaartjes had ik online al gekocht was dus makkelijk, niet bij de kassa wachten lekker zo door lopen en scheelt nog 3 euro per kaartje ook, alleen voor jaycie bleef het 6 euro.
Voor de ingang staan echt geweldige leuke zuilen met beelden...en een giga deur.

Jaycie was helemaal weg van een van der grote helden...Bumba...
Binnen gekomen viel ze gelijk met der neusje in de boter en stond er een figuur van Wizzy&Woppy....
Zelf was ik helemaal weg van de lampen daar binnen, zo leuk met alle figuren der op...zal jullie niet vervelen met allemaal en maar eentje doen.
Het ziet er zo waanzinnig uit, de kids liepen gelijk naar een plein toe waar water uit de tegels kwam, zag er wel cool uit en nog meer de foto zo men drie kanjers op een rijtje...
Alles ziet er echt heel leuk en mooi uit.
Kheb nog foto's van gebouwtjes daar maar die gaan ik niet allemaal neer zetten hoor, dan word het zo'n lang verslag....lol
We zijn de kant op gegaan van de Big& Betsy boerderij, daar was een inloop weide, en is Jaycie een poos bezig geweest een kip ofzo te vangen, heb zo gelachen om der...al die kippen in de stress dus die zullen voorlopig van de leg zijn.
Ook de geitjes kwamen er niet zonder dikke knuffels van tussen.
In de stalletjes zitten ook nog diertjes, konijntjes, cavia's, jonge kipjes, konijntjes..noem maar op.
Zelfs jonge biggetjes.
Ze wilde graag op de tractors rijden maar geloof dat de wachtrij dik 3 kwartier was en hebben we over geslagen.
Gegeten daar op de "farm" waar we spijt van hadden, pannenkoeken die smaakten als een leerlap, echt niet te eten, de enige die verstandig was het te laten liggen was Jaycie...haha...maar ja vond het een beetje te duur om niet op te eten, dus als je ooit gaat, GEEN pannenkoeken...zijn echt niet te (vr)eten...
Der staat nog een koe waar ze kunnen melken en op zitten...schaapjes, voel bakjes...met allemaal dieren vellen en zulke dingen in.
Wel een mooie boerderij om zo te zien....en Jaycie moest toch even bij Big kijken hoor...
En wie kwamen we net buiten de boerderij tegen....Amika...
Alleen jammer dat ze zo vals was, ze probeerde echt te bijten, hoewel ik het wel kan snappen met iedereen die aan je wil zitten, heb Jaycie der echt bij weg moeten trekken omdat ze wilde bijten.
Jaycie als paarde gekkie snapte der niks van natuurlijk...dat ze zo lelijk deed.
En weer zo'n super lamp...Jaycie bleef maar wijzen naar de lamp met Merel der muts er op...

In het bos van plop geweest, een lange wachtrij maar we wilden heel graag met jaycie als eerste ECHT hier in, dus echt dik een half uur staan wachten, is waardelos met met die kleintjes hoor, maar de moeite waard.
In een bootje ...en dan door een donker soort bos varen met allemaal tefereeltjes van de plop familie...de OOO--ooo's en de Aaaa-aaa's waren enit van de lucht van jaycie.
heel veel foto's gemaakt maar ik doe er maar eentje bij hoor...
Jaycie heeft dus echt nog nooit in een draaimolen gezeten, wel in de speeltuin, maar niet eentje net als de kermis.
Dus was even van, zou ze blijven zitten en wel leuk vinden, maar het ging prima...
Het hek was ook van de dam en wilde derna overal in ....haha
De safari autootjes...mocht dus niemand bij zitten of staan, maar ging zo goed....en een lol dat ze had...
De Ballonrace, samen met Jaim en Joyce...
Maar opeens van alle indrukken en het lopen een dipje...lekker even in de buggy zitten teuten, terwijl Jaim en Joyce in atracties gingen waar je nog te klein voor bent, hoe graag je ook mee had gewild.
Stonden nog een hoop dieren in een wei naast het park ook nog bij gekeken, ezels , paardjes en van die grote bruine koeien of stieren met van die giga hoorns..
Tussen door ook nog de nodige snoepjes op en drinken.
En een Plop muts gekocht voor je, waren best duur, maar mama vond als je hier bent dan moet je ook een muts hebben...
Ik moest ook nog wel gniffelen want een hoop kids die jaycie zagen met der muts wilden er ook eentje, de vernietigende blikken die ik toe geworpen heb gekregen waren gelukkig neit dodelijk, maar hoorde heel vaak...Nee hoor, vind ik te duur, dat dat mens zoeits koopt voor dat kind moet zij weten, maar ik niet..kids huilen natuurlijk en maar gilen."ik wil een plop muts"....hihi...heerlijk.
Okeej moet eerlijk toegeven 14 euro voor een mutsje is niet goedkoop...maar ik vind em der gewoon bij horen..

Lekker relaxed een ritje in de Vaat...in een bootje via een stroompje langs kommetjes en schoteltjes...
Even der voor stonden ook de kop en schotels net als in Disneyland, maar ging me een beetje te hard om jaycie daar in te laten en zelf hoef ik aan zoiets niet te beginnen...helaas.
Jaren terug is mijn evenwicht orgaantje kapot gegaan en stopt dus niet meer met draaien als ik ergens in ga, wat in houdt uren kotsmisselijk...
Heb der ook al last van als ik verkouden ben en der druk op men oren staat, dan kan ik al een uur draaierig zijn van alleen in bed te gaan liggen...er naar kijken maakt me al draaierig dus zulke dingen helaas niet meer voor mij...is ook niks aan te doen meer, ben na het gebeureen naar de dokter geweest en alleen een goeie verkoudheid zou nog kunnnen zorgen dat het goed kwam maar inmiddels zijn we 8 jaar verder en kan nog steeds niet in een draai iets.
Weer lekker van men verhaal af geweken...haha...That's me..
Relaxte foto met papa...in de Vaat...
Helemaal leuk een giga tafel en stoel, een eethuisje in een reuze fornuis...
Alleen jammer dat daar de toiletten zo vies waren, wilde jaycie ff schone luier aan doen, maar was zo goor...
heb ook gelijk een klacht in gediend, die zijn gek 24 euro intree vragen en dan toiletten die te goor zijn om aan te apkken, de luiser in de kinder wc die lagen tot het plafond zowat, het is dat jaycie echt een schone broek moest, maar heb alles van dat aan kleed ding eerst af staan poetsen met billen doekjes...de vliegen waren der niet weg te slaan....was echt goor...
Wie we tegen kwamen....Bumba...
Jaycie helemaal super blij...alleen balen dat ze niet stopten want had je zo graag met em op de foto gewild, maar werd niet meer dan een high-5 tegen zijn hand toen ie langs kwam..
Jaim en Joyce in een acht baan, die ging door Wizzy&Woppy land heen alles mega groot.....ook door een wasmachine waar water in sproeide...
Wel gaaf dat met een goeie camera je zo maar zo een foto op topsnelheid kan doen.
Een waanzinnnig mooi kasteelplein is er, daar beginnen een achtbaan en een boomstammen baan...
Jaycie en ik zijn wezen winkelen in de kasteel winkel en Jaim, Eric en Joyce in de ritten...
Deze toch helemaal geweldig.....ik vind een hoop details in het park gewoon super gemaakt.
Terwijl Jaim en Joyce in de Vleermuis baan gingen, Jaycie met Eric in de eendjes...en wie stond er boven op....Kwebbeltje..
Helaas begon het te spetteren dus omdat we dachten dat het zou gaan gieten, zijn we maar op zoek gegaan naar een plekje om gelijk te eten...het was inmiddels 18.00 uur geweest ook...
We zijn gaan eten in Plops hamburger restaurant.
Een echt aan rader , heerlijk gegeten en het ziet er super leuk uit daar binnen, drie zalen om te eten en wij zaten boven in...
Dit zagen we vanaf ons tafeltje, dat is de vleermuis...en konden zo mooi zien waneer jaim en Joyce aan de beurt waren, stond zo'n grote rij, dik 3 klwartier hebben ze gewacht...Jaycie , Eric en ik hadden ondertussen al gegeten.
Was nog een leuk iets in dat eetzaaltje op een plek midden in als je daar praatte dan hoorde je je zelfs een keer of 5 terug, zo raar....hoe dat nou werkte geen idee want je zag niks bijzonders.
Na dat iedereen had gegeten zijn we natuurlijk weer verder gegaan...der was een geweldige speeltuin bij het restaurant, maar helaas geen tijd meer gehad om daar in te gaan...eigenlijk moet je er smorgens om 10.00 uur zijn en dan kunnen blijven tot 22.30...en dan nog kom je tijd te kort volgens mij.
Op het bankje voor het restaurant zat lui..niet de echte maar een beeld...
Jaycie wilde aan het sopperen, maar de emmer was te zwaar.....
Stukkie verder op , waren daar eindelijk de........Konijntjes....mama had heel de week al gezegd dat ik daar met jaycie op wilde dus ja...moest het wel he.
Let niet op men vermoeide koppie......
Jaycie heeft echt in een deuk gelegen der op.
En moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel een super leuk ritje vond......

De achterkant van het Plop restaurant..zo cute...
Jaaaaaa, de kikkertjes.......die gingen op en neer een beetje springerig....wat had jaycie een lol der in...

Er was nog een boomstam baan, echt een grote waar je met veel mensen in kon, die maakte een water verplaatsing, niet normaal...
Wilde Jaim en Eric graag in maar een rij, niet leuk meer dus maar een poos van staan genieten...Jaycie die vond het geweldig dat op spattende water, was een sport om het vanaf die kijk plaats droog te houden.
Dus vandaar men niet hele scherpe plaatjes...lol
Der hing een hang brug overheen en Jaim en Joyce moesten natuurlijk proberen of je daar ook nat werd als die boot naar beneden kwam kledderen...

Piet Piraat zijn beeld wilde ook met Jaycie op de foto...of was het nou andersom...
Nog even daar rond gekeken, maar we waren eigenlijk allemaal doodop en jaycie had nog de meeste energie geloof ik...
Terug op de plaats waar we het park in kwamen zijn we nog even in de winkels gegaan en Jaim en Eric nog met Jaycie tussen de spuittegels door, ze vond het prachtig....
In de winkel nog een Bumba muts voor Jaycie gekocht, weer al spijt dat ik de jurk er niet heb bij gekocht...
Wat hebben ze een hoop spulletjes daar ook van de figuren, hoop leuks gezien, leuke kleertjes had men arm al vol met K3, maar beacht me op tijd dat K3 niet meer bestaat zoals ie op die kleertjes staat dus heb ze mooi terug gehangen.
Beetje vaag dat ze ze nog voor die prijzen verkopen terwijl de groep niet meer bestaat.
Kheb me echt gewoon in gehouden met kopen....haha....zie je ik kan het wel.
Op de valreep kwamen we Piet Piraat nog tegen en nog een beest, ik geloof dat ie Bol heet, maar kende em eigenlijk niet...hoewel ie een super kleurtje heeft.....lol
Nog een laatste ritje op de draaimolen....een hele mooie trouwens, zit zelfs een boven etage op...
En dan is het echt toedels Plopsaland...
het is in middels 22.00 uur geworden en moeten nog 2 uur naar huis rijden.
Parkeer kaartje betaald en op naar de auto...
Nog een laatste foto bij de buitenkant ...
Men drie kanjers bij de grote deur...
Normaal gesproken hadden we 24.00 thuis geweest ,maar na 10 minuten rijden stonden we op de snelweg in de file en dat heeft dik een uur geduurd.....stukkie rijden en weer stoppen, wat word je daar gaar van.
De kids hebben geslapen in de auto en zijn toen we eindelijk thuis waren om 1.00 gelijk door naar bed gegaan...en wij zelf trouwens ook.
was een geweldig leuke dag, jammer dat het zo ver weg is want is voor herhaling vatbaar...
Ik hoop dat ik het niet te lang heb gemaakt, heb nog heeeeeel veel foto's maar vond dit wel genoeg...

Toedels netjuh...

3 opmerkingen:

  1. Ooh wat super gaaf zeg!!
    bij ons is plopsa land wat ver weg!

    Maar wat een super gave foto's zeg!!!!!
    je kan echt zien dat jaycie het echt naar haar zin heeft hihi!!

    dikke knuf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige foto's sis!! geniet gewoon van dat lachende bekkie van die kleine smurf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanette !
    Heb ik mooi even je nieuwe site gevonden :D
    Erg leuk al die verhalen en ben nog lang niet uitgelezen.
    Wat een ontzettend leuk park zef dat Plopsa, en je camera doet het ook super zie ik !!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails